Jak by měl vypadat váš obchůdek/profil = jak by měla vypadat vaše prezentace na Potvor.cz
- Zvolili jste si vhodné jméno?
- Máte dobrou profilovou fotku?
- Napsali jste správně profilový text?
1. Jaké by mělo být Moje jméno, pod kterým se prezentuji/prodávám
(Všichni už nějaké jméno máte, prověřte si, jak dobře jste ho zvolili....:-)
- Dobře zapamatovatelné (můžete mít módní a vzletné anglické výrazy, můžete mít dlouhá sousloví...ale zapamatuje si vás pak váš potenciální zákazník = naprosto normální „ženská"? Zapamatuje si, jak se to píše, aby Vás mohla znova vyhledat?)
- Jedinečné (být janička153 mi fakt moc výhodné nepřijde...)
- Nápadité (jestli dokážete vymyslet nějakou vtipnou zkratku, název, který dává zákazníkovi tušit, co děláte, čím se zabýváte, kdo jste.. SUPER!)
- Propagujte své jméno, svou značku - jestli už jednou nějaké jméno máte a chcete pod tímto jménem/značkou tvořit, tak pak se tak prezentujet všude (na facebooku, na vlastních stránkách, vpište si to do signatury v emailu, na vizitky...) - největší chybou je, když jste na různých místech pod různými jmény - vyberte jedno jméno a to propagujte!
2. Jaký by měl být můj profilový obrázek
- Stejně jako vaše jméno měl by být i váš profilový obrázek jedinečný, měl by vás charakterizovat a stát se vaší „vizitkou" (jestli se nejmenujete Maková panenka, víla Amálka a nebo neprodáváte opium, tak bych se do obrázků květinek moc nehrnula, má je totiž každý druhý... tím moc jedineční nebudete)
- Zvolte něco, co má souvislost s vámi, vašim tvořením nebo i klidně něco úplně mimo, když to bude nápadité a nápadné a nepoužívají to ostatní (chcete být přeci vidět a odlišovat se....:-)
- Rozměr profilového obrázku je docela malý, takže se do něj nesnažte vměstnat foto celé rodiny i s domácím zvířectvem... tady určitě platí, že „méně je více"..
- Optimistický, příjemný na pohled (jestli vysloveně neprodáváte „lebkovou módu" nebo náhrobní kameny, tak bych hřbitovní a ponuré motivy určitě vynechala..)
- Zvolíte-li do profilu vlastní foto – super! Myslete na to, že vás zákazníci neznají, takže je dobré vybrat foto, kde budete za „sympošku"... usměvavá, vstřícná nebo za „znalkyni" vašeho oboru (např. v případě, že prodáváte módu – určitě se nefoťte ve vytahaném triku na zahradě, leda by se jednalo o cool-vytahané triko..:-)
- Zvolíte-li do profilu váš výrobek – zvolte něco opravdu nápadného – šperk se spoustou detailů v šedé barvě na šedém pozadí na malém formátu profilové fotky nevynikne. Vždy nejlépe vypadají šperky s výraznými barvami nebo kontrasty (černá a bílá..)
- Pozor na autorská práva - použít byste měli jen vaše obrázky nebo takové, kde máte svolení autora...
3. Jaký by měl být profilový text
(řekněte si sami, co vy byste chtěli vědět o daném prodejci a jeho výrobcích, kdybyste zvažovali koupi...určitě ne "fráze a věty o ničem" a kupodivu je má ve svém profilu každý druhý...)
- Něco o vás – kdo jste. Představte se, napište něco osobního, zaměřte se i na vaše dovednosti, udělejte to tak, aby zákazník pochopil, že danému oboru rozumíte, máte zkušenosti, víte jak to co nejlépe vyrobit, jste spolehlivá a odvádíte kvalitní práci.
- Zvládnete-li sebe, svůj život popsat vtipně jen pár větami – je to výhra, pusťe se do toho.
- Nenásilně vyzdvihněte svou praxi, své zkušenosti, dovednosti, aby zákazník pochopil, že vy tomu fakt rozumíte a koupit si daný výrobek od vás je pro něj výhra.
- Tohle se dá zvládnout ve 3 -5 větách - nemusíte psát stránkový životopis.-)
- Něco o vašem zboží – zmiňte stručně základní údaje o zboží (Popište stručně, jaké zboží, z jakého materiálu a jakou technikou vyrobené, nabízíte.)Tady tipy, na co se zaměřit:
- Jedinečnost vašeho zboží (máte-li něco, co opravdu nikdo nemá.. chlubte se!)
- Praktičnost vašeho zboží (napište konkrétní tipy, kde a jak vaše výrobky používat, jak mohou ulehčit zákazníkovi nějakou činnost) – doplňte fotografiemi
- Tipy, jak zboží nosit, upotřebit (spousta zákazníků nemá fantazii, neví, jak by danou módu, šperk nosili – dejte jim nějaký tip s čím to nakombinovat, jak to nosit třeba i netradičně) – doplňte fotografiemi
- Kvalita zboží (zrovna jsem u někoho v profilu četla, že poskytuje „záruku na vždy" – bylo to sice napsáno se smajlíkem, ale já i všichni kupující jsme pochopili, že ta prodejkyně si za svou kvalitou fakt stojí ...)
- Nabídněte nějakou „přidanou hodnotu" - nějakou výhodu pro zákazníka, tady pár tipů:
- „Máte konkrétní představu, jak by měl váš šperk vypadat? Ráda ho pro vás udělám na míru".
- „Bojíte se, že vám oblečení nebude „sedět" – zašlete mi své míry, oděv pro vás ráda na míru upravím"
- „Chtěli byste můj výrobek darovat? Ráda vám jej dárkově zabalím"
- „Nejste si jisti, jak přesně výrobek používat? K výrobku vám zašlu i přesný návod"
- Při koupi nad ...Kč bude pro vás poštovné zdarma
Shrnutí: Jestli jste „nespisovatel" a nevíte jak na to, nevadí.. Napište stručně fakta, napište to mile a zdvořile, nemusíte psát romány a už vůbec nemusíte psát „hromadu omáčky o ničem"... Raději krátký profil s informacemi než dlouhosáhlé „psaní o ničem".
PROFILOVÁ STRAŠIDLA aneb doslovné citace z některých profilů (TOHLE FAKT NEPIŠTE):
Již od dětství se věnuji tvoření....
- Vzhledem k tomu, že to o sobě tvrdí 80% populace prodejců, tak je to „nudné klišé"
Vítám vás ve svém obchůdku, doufám, že se vám tady bude líbit a něco si vyberete....
- Davy prodejkyň vítají a doufají... jedna jako druhá – opravdu chcete mít „klonovaný" profil :-)
Vítám Vás na mém profilu s výrobkama...věřím že Vás něco zaujme...a kdyby ano, neváhejte mě kontaktovat v případě jakýchkoliv přání..
- Chcete-li, aby vás kupující kontaktoval napište mu konkrétnější „povel", když zákazníci nemají jasně dáno, co mají dělat, většinou neudělají nic: "Chcete vyrobit šperk na míru – napište mi, ráda ho pro vás vyrobím..." "Máte dotaz k nějakému výrobku – napište mi." Obecné výzvy nefungují!
Přeji hezký den a vítám Vás v mém obchůdku a děkuji všem, kteří se tu zastaví, velice si toho vážím :-). Přeji všem krásné dny :-)
- Sice úžasně zdvořilé třikrát jsme se pozdravili a popřáli jsme si, ale o prodejci a zboží jsem se nic nedozvěděla...
Upravili jste si svůj profil a profilovou fotografii dle mých tipů?
Chcete vědět, jestli jste to udělali dobře? Chcete vědět, co ještě můžete ve Vaše mprofilu vylepšit?
NO TAK POJĎTE PŘED TABULI!! :-) - Napište mi do komentáře, že chcete před tabuli..., že chcete, abych se podívala, jak dobře máte udělaný Váš profil!
No a když nebudou dobrovolníci, budu muset začít "vyvolávat"...:-)
JAKÉKOLIV DOTAZY, POZNÁMKY K DANÉMU TÉMATU ROZEBEREME V DISKUSNÍM KLUBU MARKETINGOVÉ POTVOR ŠKOLY...PŘIJĎTE SE "DOVZDĚLAT"...:-)
Příští lekce: "JAK ODPREZENTOVAT CO NEJLÉPE SVÉ ZBOŽÍ"
PŘEHLED VŠECH LEKCÍ NAJDETE ZDE.
Komentáře:
Komentáře mohou vkládat jen přihlášení uživatelé.Hlásím se před tabuli. Na Potvor jsem nová. Díky.
Dobrý den, hlásím se k tabulizačínám
Dobrý den, dneškem začínám a jdu do toho po hlavě.
Prosím, hlásím se dobrovolně k tabuli. :-)
Děkuji, Renata
Dobrý den, hlásím se před tabuli
Hlásím se k tabuli :-)
Už mě skoro bolí nohy
Čekám před tabulí
Já chci také před tabuli
Ještě se tu zkouší ?
Zdravím a hlásím se před tabuli ...
Dobrý den,ráda bych chtěla před tabuli. Vím, že to mám všechno asi špatně,nejsem vůbec žádná spisovatelka.Na tyhle věci bych někoho potřebovala,ale koho?Budu vděčná jestli mi poradíte.Moc děkuji kapka
Hlásím se před tabuli!
se strachem zda projdu se i já dobrovolně hlásím před tabuli....
Hlásím se před tabuli
Hlásím se dobrovolně před tabuli
Můžu také k tabuli?
Hlásím se svým profilem dobrovolně před tabuli
Zkoušení před tabulí jsem nikdy neměla moc ráda, ale vždycky mi to něco dalo. :-) Hlásím se se svým profilem také před tabuli.
chci před tabuli :)
Potvůrko, kdepak jsi se ztratila s hodnocením?
Ráda bych i tvoje názory
Též jsem "splácala" nový profil. Tak nevím,můžete kritizovat.
tak jsem si konečně vytvořila profil, ale nevím, nevím..
takže bych taky ráda před tabuli
Já bych taky ráda před tabuli, trochu jsem profil upravila, ale nevím jestli je to dobré.
Jsem propadlík před vlastníma očima natož veřejností ....jen co začnu víc stíhat, můžete mě "stíhat"
....po 2 letech už bych si do toho profilu mohla něco napsat...
Jsem na Potvoru nová, mám za sebou první úspěšný prodej, ale ráda se naučím něco nového, aby nezůstalo jen u něj. Když budu vybrána před tabuli, tak tím lépe. Děkuji :)
Já chci také před tabuli, již jsem to psala.Ráda se přiučím.Díky
TAKY CHCI PŘED TABULI! Sice ještě nemám zboží, ale jméno, avatar a profil jsou perfektní! ... teda myslím, snad ...
Super nápad... také se hlásím mezi vás
úžasný nápad, moc ho vítám a děkuji Také se hlásím do fronty k tabuli - doufám, že se ještě stihnu kouknout na profil, než budu vyvolaná
Koukám, že profil mám nedotknutý. Večer něco spáchám a hlásím se před tabuli, protože na sloh jsme nikdy nebyla :)
To je skvělý nápad, mockrát jsem přemýšlela, co napsat do profilu. Navnadila jsi mě Potvůrko, změna uložena . Jsi super
Tak jsem si vše pročetla a až provedu nějaké změny, přihlásím se poté k té tabuli Já se taky nebojím, od toho jsem tady, abych si nechala poradit a snažila se zlepšit vše, co jen jde. Nevadí mi slyšet kritiku, naopak, slyšet jen: "to je krásné", i když se to dotyčnému nelíbí, je mi jaksi na nic.Já chci fakt prodávat!
Tak já se také hlásím k tabuli, pančelko
Zdravím,
doplnila jsem podle rad svůj profil, i když už celkem obsahoval vše, co měl...přeci jen jednu marketingovou školu mám za sebou , tak snad jsem si z toho něco zapamatovala...ale komentář by se mi taky hodil...
z těch, kdo se přihlásili (moc děkuji) budu postupně vybírat k tabuli - jejich výsledky zpracuji do dallšího článku, který vyjde tady taky to probereme v diskusním klubu...
Taky se dobrovolně hlásím k tabuli
Nakopla jsi mě, abych si konečně vyplnila svůj místní profil ;)
Milá Potvůrko, velmi dobrý nápad, marketing je vždy dobrý tah a proto se i já připojuji do fronty k tabuli
Dobrovolně se hlásím před tabuli a budu ráda za každý, byť nepříjemný názor na celý obchůdek. Jsem statečná a nebojím se!
Já se také hlásím,klidně třeba až na příští týden, stejně tady přes víkend nebudu.Můžeme začít v pondělí.Musíte mě však naťuknou,kde se to všechno dozvím.
Tak já bych určitě moc ráda šla před tabuli.
Já se hlásím jako dobrovolník :) Jen se bojím abych nedopadla jako jednou ještě na střední při hodině z chemie, když jsem jako dobrovolník odešla s pětkou :D
Děkuji za rady, bohužel jsem se našla... v těch tipech "jak ne", takže hurá na opravy :)
andoriel: to je moc dobře, kupující chtějí vědět od koho to kupují a mít takovou tu jistotu, že nekupují od někoho anonymního, ale od "znalce a šikovného tvůrce"
Děkuju, Potvůrko, konečně jsem se rozhoupala něco sem o sobě napsat